معراج مومن نماز است








اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





بسم الله الرحمن الرحیم ان شاالله به مدد الهی و یاری آقا اباصالح المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف در این وبلاگ مطالبی مربوط به نماز منتشر خواهد شد . هدیه به آقا اباصالح المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف یاحق



جستجو




 
  کیفیت وضوی رسول خدا (ص)ائمه اطهار (ع) ...

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کیفیت وضوی رسول خدا (ص)ائمه اطهار (ع)

امام باقر (ع):

زراره گوید روزی امام (ع) فرمودند میل دارید وضو گرفتن رسول خدا (ص) را ببینید ؟ گفتیم بله پس حضرت به خادم منزل گفت آب بیاورید، در کاسه چوبی ضخیمی آب آوردند پس امام (ع) کاسه آب را در مقابل خود نهادند و آستین خود را بالا زده و بعد دست راست خود را در آب فرو برد و فرمود اگر دست شما تمیز و پاک باشد به همین صورت می توانید دست خود را در داخل ظرف کنید سپس امام (ع) مشت دست راست خود را پر از آب نموده و بر بالای پیشانی آورده و به سمت پائین صورت خویش سرازیر نمودند و فرمودند « بسم الله الرحمن الرحیم » و با همان دست راست خویش یک نوبت پیشانی و دو طرف صورت خویش را دست کشیدند.

 بعد از آن حضرت دست چپ خود را در آب فرو بردند و مشت خود را پر آب نموده و پشت آرنج دست راست نهاده و کف دست چپ را بر روی ساعد دست راست کشیدند تا آنجا که آب وضو از نوک انگشتان جاری شد.

 بعد از آن امام (ع) دست راست خویش را در آب فرو بردند و مشت خود را پر آب نموده و بر روی آرنج دست چپ نهاد و کف دست راست را بر روی ساعد دست چپ کشیدند به صورتی که آب وضو از سرانگشتان جاری گشت و بعد با رطوبت دست راست خویش سر را مسح نمودند آنگاه پشت پاهای خویش را مسح نمودند . سپس امام (ع) فرمودند : مردی از امیرالمومنین (ع) پرسید که وضوی رسول خدا (ص)  چگونه بود و امیرالمومنین (ع)به همین صورت وضوی رسول خدا (ص) را تشریح نمودند  .

(گزیده کافی جلد 2 صفحه 25  )

موضوعات: احادیث, داستان
[یکشنبه 1396-07-09] [ 05:12:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  فلسفه و حکمت افعال وضو ...

بسم الله الرحمن الرحیم

                فلسفه و حکمت افعال وضو

رسول اکرم (ص): جماعتی از یهود نزد پیامبر اکرم (ص) آمدند و از آن حضرت سئوالاتی نمودند و یکی از این سئوالات این بود که ای محمّد (ص) به چه سبب این چهار عضو از اعضای بدن باید هنگام وضو تطهیر گردند؟ حضرت در پاسخ فرمودند : هنگامی که شیطان آدم را وسوسه نمود جناب آدم نزدیک درخت ممنوعه رفت و به آن نگریست سپس برخاست و با گامهایش به سوی آن رفت و این نخستین قدمی بود که به راه خطا برداشته شد . سپس با دستانش از میوه آن درخت چید و خورد پس جامگان و زیورهای زرین که بر تنش بود همه فرو ریخت و آدم (ع) از این حال دست بر فرق سرش گذاشت و گریست فلذا خدای متعال هنگامی که توبه او را پذیرفت بر او و تمام فرزندان و ذریه اش پاک ساختن این چهار عضو را واجب نمود به همین خاطر چون آدم به آن درخت نگاه نمود امر به شستن صورتش نمود و چون با دستها میوه را چید امر به شستن دستها تا آرنج نمود و چون با پاهایش به سمت آن درخت رفت امر به مسح پاها نمود و چون با دست به فرق سرش نهاد امر به مسح سر گشت . 

  ( من لایحضره الفقیه جلد 1 صفحه 86 )

موضوعات: احادیث, داستان
 [ 04:49:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت